Diverse herbergen en slaapplaatsen - Reisverslag uit Belorado, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu Diverse herbergen en slaapplaatsen - Reisverslag uit Belorado, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu

Diverse herbergen en slaapplaatsen

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg ans

06 Mei 2013 | Spanje, Belorado

Wat vliegen de dagen en kilometers om. En vooral de tijd als je een slaapplaats hebt gevonden. Even een kleine indruk van de Herbergen, de leukste maar meest primitiefste zijn die van De Jacob gemeenschap en beheerd worden door vrijwilligers, die in Ronchevalles [deze is dan geheel gemoderniseerd] zijn allemaal Nederlanders en geeft je een warm welkom, zo ook die in Viana, vrijwilligers uit Hongarije en nu ben ik in Belorado, ook een Jacobsherberg, hier zijn 2 heren uit Duitsland, zeker dik 70 plus, van die schattige Vader Zonneveld mannetjes, zij ontvangen de mensen met een heerlijke thee van eigen mengsel, wierook en alles wordt keurig genoteerd, met pen en op papier, computers zijn uit den boze, ook in Pamplona, daar was een duits koppel ook alles keurig in zo´n groot logboek, prachtig om te zien. Zij vragen ook echt belangstellend waar je die dag gestart bent, hoe het gaat en nemen de tijd en wegen zelfs de plaats van HUN stempel af zodat die mooi uitkomt in het Pelgrimspaspoort, ongeveer je belangrijkste document hier onderweg.
Over sanitair en voorzieningen is alleen te zeggen, sobertjes hoor, een paar haakjes of een plankje maakt al het verschil in luxe...............
Maar wel bijna iedere morgen dan prachtige "wake up" muziek.
Een heel verschil met de "nieuwe" herbergen, deze maken al kilometers van te voren reclame en zijn heel zakelijk, niet duur hoor, maar een stempel en nummer van je bed en red je!!! Er wordt nergens naar gevraagd en zij zijn echt aan het "werk". Dat is een groot verschil. Het is nu een heel drukke tijd, waardoor ik gisteren, heel eerlijk gezegd vond ik het niet erg, in een pensionnetje sliep, heerlijk een eigen kamer, zonder meneer Richard!!!! Grote handdoeken en slapen in een gewoon bed met lakens en dekens, wat een verwennerij en een badkamer voor je alleen is ook een feest. Vanmorgen een prima ontbijt [gewoon in de woonkamer, met 2 computers en een grote tv luid aan en een afwas van een dag of wat, maar het was daardoor heel huiselijk] en uitgezwaaid door de mevrouw alsof ik op wereldreis ga!
De keren dat ik alleen op pad ben, gegeten met 2 Engelsen, een Engels koppel Nick en Inca en gisteren met een mevrouw Francis uit Zwitserland. Al met al bevalt het "alleen" wandelen prima. Als je wilt heb je zo aanslous. Vanmorgen nog met een jonge vrouw uit
Zuid- Korea, pijnvolle benen en moet haar wandelschema bijstellen. Ook een moeder en zoon uit Slowakije, die moeder had het zo slecht, veel pijn maar gaat rustig aan door. Een Koreaanse jongen zie ik ook elke dag, [zo wankel op de benen] loop ik hem voorbij met zijn slakkengang, maar toch is hij ook al weer hier.
Ik mag niet mopperen, het loopt prachtig, maak veel foto's en soms een klein filmpje, dat zijn van die geluksvogelmomenten, vanmorgen het was weer zo prachtig, de zon perst zich de wereld in en het licht erbij, dat zijn heel mooie momenten en besef dan terdege dat ik een Superbofkont ben!!!
Alle liefs vanaf de Camino van Ans aandewandel.......

  • 06 Mei 2013 - 16:35

    Cisca:

    Heel veel plezier gewenst.

    Groetjes Cisca

  • 06 Mei 2013 - 16:56

    Ina En Cees:

    Je gaat lekker Ans en zo te lezen laat je je de wijntjes goed smaken. Je hoort vaak dat je op zo'n bedevaart erg in jezelf gekeerd raakt, maar als we jou zo beluisteren is gezelligheid troef ontmoet je heel veel mensen en moet je moeite doen om alleen te zijn. Dat zal wel te maken hebben met jou Ans, je trekt mensen aan. Plezierige tocht verder. Het is hier eindelijk ook goed weer voor een dag.
    Groetjes Ina en Cees

  • 06 Mei 2013 - 17:34

    Ineke En Joost:

    Hij gaat lekker buuf voor je het weet ben je al weer thuis, nog veel wandelplezier. Groetjes uit een zonnig Blokker. Ineke en Joost

  • 06 Mei 2013 - 17:43

    Anneke:

    Hè superbofkont! Machtig dat het je goed gaat. En jezelf verwennen mag hoor! Groetjes vanuit Texel, ons tweede huisje.

  • 06 Mei 2013 - 17:53

    Pieter En Alie:

    Ans, wat kan jij mooi schrijven over je belevenissen. Wij genieten volop mee! Heel stoer van je en heel veel plezier en succes.

  • 06 Mei 2013 - 18:18

    René:

    Hoi Ans,
    Ik volg jouw leuke verhalen ook hoor, kan alleen niet altijd reageren. Je schrijft het zo lekker weg. Ik heb zelf nog helemaal geen ervaringen met herbergen van het Jacobsgenootschap. Ik ga juist naar kleinere plaatsen omdat je daar kamertjes eb met hooguit 8 of 10 personen. Het is altijd hel gezellig met het pelgrimsdiner.
    Ik moet morgen effe langs de dokter Ans, voor mijn blaartjes, want dat loopt niet lekker op die kiezels.
    Grote groet.
    René XX

  • 06 Mei 2013 - 18:41

    Frans (caminofrans):

    Hoi Ans,
    Wat gaat het lekker. Toppie. Leuk te lezen dat je de herbergen die gerund worden door vrijwilligers totaal anders beleefd als ik op mijn tocht in 2012. Met uitzondering van Roncevalles heb ik ze indien enigszins mogelijk vermeden en ben ik gegaan voor de inderdaad onpersoonlijke prive herbergen maar dat is een keuze die je maakt. Zo zie je maar de Camino bied voor iedereen wat. Zo nu en dan gewoon in een hostal of hotelletje overnachten is best prettig en kom weer eens helemaal tot je zelf.
    Doe zo voort en blijf genieten.
    Buen Camino
    Frans.
    Voor mij gelukkig nog maar 4 nachtjes.

  • 06 Mei 2013 - 18:58

    Herma:

    Zoals jij geniet van al het moois, geniet ik van jou verhalen! Net zoals bij de Libelle op de deurmat, gelijk lezen, Doe ik dat met jou verhalen. Heb soms m'n jas nog niet uit. Veel plezier tijdens de volgende kilometers!! Ps weer goed?

    Groeten Herma en Claris

  • 06 Mei 2013 - 20:25

    Patricia:

    He Ans, fantastisch Ans, leuk je verhalen te lezen wat je allemaal meemaakt,
    We hebben bewondering voor je !. Ga zo door.
    Engel, we zijn trots op deze wandelaarster !
    Succes !!

    Sportieve groetjes Patries (matchbureau LW)

  • 06 Mei 2013 - 21:06

    Agnes En Jan:

    Hoi Ans
    Wij lezen elke keer je leuke berichtjes, heerlijk dat je zo geniet, het is je van harte gegund. Liefs uit zonnig beverwijk

  • 06 Mei 2013 - 22:48

    Lia Meester:

    Hoi Ans.
    Wat weer leuk om te lezen.Veel wandel plezier.
    Gr.Lia

  • 07 Mei 2013 - 07:08

    Caroline:

    Hej Ans, zet 'm op en geniet er van!

  • 07 Mei 2013 - 10:19

    Liesbeth:

    Hoi Ans,

    wat een belevenissen allemaal. We kijken alweer uit naar je volgende geschreven stuk.

  • 07 Mei 2013 - 10:27

    Hennie Brozius:

    Hallo Ans,
    Wat een leuke berichten. Het lijkt me ook heel bijzonder om op deze manier allerlei mensen te leren kennen van verschillende nationaliteiten. Ik ben straks heel benieuwd naar je foto's. Nog veel loop plezier.
    gr. Hennie.

  • 07 Mei 2013 - 10:32

    Klaas:

    wat weer een leuk verhaal stoer allemaal hoor xx gr je broertje

  • 07 Mei 2013 - 10:41

    Joke En Cees:

    Hoi Ans

    Ja,wat zijn er veel pelgrims onderweg, super leuk om al die mensen te ontmoeten. En wat heerlijk hè , zo,n pensionnetje kom je weer effe tot jezelf! Blijf genieten Ans.

    Kus van Joke en Cees

  • 07 Mei 2013 - 16:54

    Carla Coevert:

    Hola Ans,

    Als ik je verhalen lees beleef ik mijn eigen pelgrimstocht van 2 jaar geleden weer en kijk ik uit naar mijn vertrek op 27/5. Ook ik had dezelfde ervaring als jou. De kleine herbergen zijn veel leuker dan de grote herbergen. Vooral de grote herbergen in de stad zijn erg onpersoonlijk. De kleine herbergen geven meer intimiteit en/of familiegevoel. En wat betreft de hygiëne ja die laat hier en daar zeker te wensen over. Ach ja, na één nachtje slapen ben je toch weer vertrokken.
    Aan je verhalen te horen heb je het naar je zin. Ook al wandel je alleen er zijn altijd voldoende mensen om je heen die ieder voor zich weer prachtige verhalen te vertellen hebben.

    Ik wens je vanaf hier een gezellige tijd toe en veel wandelplezier!!

    Hasta luego,
    Carla Coevert

  • 07 Mei 2013 - 18:05

    Cees En Ineke:

    Hoi Ans, wat genieten we van je verslagen. Zo te lezen heb je het heel goed en gaat het lopen je goed af. Met Engel gaat het ook goed hier. Is bezig zijn voorbereidingen te treffen voor "zijn" caravanreis. Is ook spannend, begrijp je. Hij doet het toch ook maar alleen.Hij heeft er veel zin in.
    Om jou weer te ontmoeten en in zijn armen te sluiten.
    Wat kan jij, Ans, gezellig schrijven, volgens mij geniet iedereen er van.
    Nog even lekker.
    Liefs Cees en Ineke Heere

  • 07 Mei 2013 - 21:19

    Wil:

    Hoi Zus,
    Alweer ruim een week aan de wandel. Fijn om te lezen dat alles voorspoedig verloopt.
    Ga zo door.

    groetjes, Wil

  • 08 Mei 2013 - 10:51

    Bert Gorter:

    Beste Ans,
    Heel fijn te lezen dat je het camino virus opgelopen hebt. Helaas of gelukkig is dit levenslang.
    Je bent goed op weg alleen. Eigenlijk ben je nooit alleen. Fijn te lezen dat je contacten opdoet tijdens je tocht. Dat is ook het allerleukste van deze wandeltocht. Door het lezen van je verhalen krijg ik de herinneringen ook weer terug. Gelukkig mag ik volgend jaar mijn derde camino/wandeltocht Camino Portugal wandelen. Ik zou zeggen blijf ervan genieten en ik hoop vele verhalen van je nog te lezen.
    Bon Camino en blijf je eigen tempo/weg volgen......naar Santiago de Compostella.

    Pelgrim Jacob Elbertus.

  • 10 Mei 2013 - 01:48

    Conny:

    Hoi Ans, ik lees dat je ervan geniet.
    Volgens mij heb ik ook in die herberg met die Duitse mannen en hun kopje thee en belangstellende vragen geslapen. Was er een groot terrasvormig grasveld?
    Lekker dat je zo blessureloos aan het wandelen bent. Ga zo door.
    grooetjes Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ans

Op deze foto loop ik op de 7 heuvelenweg tijdens de 4 daagse van Nijmegen.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 889
Totaal aantal bezoekers 62186

Voorgaande reizen:

27 April 2013 - 28 Mei 2013

De droom van de Camino 2013

Landen bezocht: