FF tussen de wasjes door - Reisverslag uit Burgos, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu FF tussen de wasjes door - Reisverslag uit Burgos, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu

FF tussen de wasjes door

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg ans

08 Mei 2013 | Spanje, Burgos

Hallo, ben net in Burgos aangekomen in de grote stadsherberg. Ziet er mooi, bijna te nieuw, uit, heb een "box" voor 2 personen, de andere is een man uit Frankrijk, die blijft voor een tweede nacht, hij heeft blaren zo groot en het ziet er uit als rode bieten, getverderrie, je ziet toch mensen, met vreselijke blaarvoeten en dikke scheenbenen, ff niet zo´n lekker praatje maar het kan niet alleen maar rozegeur zijn. Al mag ik niet mopperen, blaarvrij, alleen speelt de bal van me voorvoet wat op, daar heb ik de truc van Cees [een dun inlegkruisje onder me steunzool plaatsen] voor gebruikt en het gaat beter. ( en een epootje kan geen kwaad in de vorm van een dyclofinac) Geen klagen als ik die knollen en opgezette schenen ziet.
Gisteren ben ik tegen alle tips in toch gebleven in San Juan de Ortega, een heeeeeeeeeel oude herberg, een beetje Oostbloksfeer, en deze herberg wordt zelfs door de ANWB afgeraden, maar ik kan je zeggen, het verbroedert, iedereen heeft het over de schamele voorzieningen, maar morgen ben je toch weer ergens anders, het was op een heel aparte manier juist heel gezellig daardoor. Daarbij een restaurantje, ja, een voor alle gasten, die deden het geweldig, gewoon gaan zitten, 3 soorten plates en heerlijk gegeten, koffie doe je maar buiten, daar hebben we geen ruimte voor. Leuk aan tafel met 2 Canadeese dames en een Peter uit Utrecht, naar later blijkt een heel aardige vent, die had de dag ervoor met Rianne, waar ik mee gelopen heb gegeten. Hij ziet de roodwitblauwe lintjes aan me stokken en schoenen, ja die blijven er aan, makkelijk herkenbaar en zeg nou zelf, we mogen toch trots zijn op het nieuwe koningspaar!!!En vraagt, ANS?? DE Ans van Rianne, ja, nou dan ben je zo aan de praat dus die schoof ook aan.
Straks een rondje stadje, zit op de piep van de was te wachten, alles is zo muf, even een opfrisser voor alle kleding uit me tas. Ik loop nu even in me slaapkleren, dan is ook alles weer fris!.
Dus, Piep, ik stop er weer mee, morgen rustig aan en wat km maken richting HORNILLOS!
Klinkt een beetje horrorachtig, we zullen het zien!
Hastalapasta, de mazzel met een dikke zoen van Ansheerlijkaandewandel!!!
ps; We hebben met Nick en Inca een enige avond gehad, zij wisten leuke en vooral lekkere tapasbarretjes en Nick, ja,een heel erge fan van Licor 43, even een tussen door op een terras en daarna weer verder aan de tapas met een heerlijk Miel-Licor als afsluiter!Het was een "stadse" avond in Burgos.
I

  • 08 Mei 2013 - 14:53

    Toos:

    Hallo Ans
    Het gaat geweldig zoals ik het lees.
    En je geniet ook erg denk wel een belevenis.
    Hou vol
    Groetjes Toos en lj

  • 08 Mei 2013 - 15:36

    Marjan Van Doorn:

    Hoi Ans,
    Nou meid, jij maakt wat mee. Ik had wel verwacht dat je snel aan de praat zou raken. Dat past bij jou. Hoop dat je voeten het goed volhouden en dat dit helemaal is wat je gehoopt had. Xxx marjan

  • 08 Mei 2013 - 16:35

    Wilma:

    Het is genieten hoor, al die verhalen van je te lezen. En wat maak je mooie dingen mee. Wij volgen je op de voet. Blijf het volhouden en ook schrijven. Succes!!
    Groetjes Wilma en r

  • 08 Mei 2013 - 16:40

    Frans (caminofrans):

    Hoi Ans,
    Wat een tempo loop je,geweldig. Ja, je ziet wat ellende op de Camino,zeker wat blaren betreft. Ben maar blij dat je een goede voorbereiding hebt gedaan.Hopelijk blijft jou die ellende bespaart. Luister naar je lichaam en denk aan je voeten. Je loopt nu een paar honderd kilometer over de Meseta,de Spaanse hoogvlakte, in mijn beleving niet saai en eentonig maar met een geheel eigen charme.
    Doe voort en geniet met volle teugen.
    Buen Camino
    Frans.

  • 08 Mei 2013 - 17:07

    Magre En Andre Schaap:

    Ans , wij genieten ook van je reisverhalen . Veel loop plezier in goede gezondheid groeten Magre en Andre XXXX

  • 08 Mei 2013 - 18:08

    José:

    Lieve Ans, wat mooi allemaal. Straks maak je er een mooi boek van en dan ga ik nog eens alles lezen. Hahahah... Ik kom net terug uit het werk, de hele dag droog en ik ga fietsen en ja hoor....plensbui. Nu lekker lang weekend. Blijf schrijven, wij blijven volgen.
    Dikke zoen.

  • 08 Mei 2013 - 22:46

    Sandra:

    Hoi tante,
    Leuke verhalen hoor! Ben nu al trots op mijn tante :-).
    Tot de volgende keer weer.
    Kus Niggie

  • 09 Mei 2013 - 00:59

    Vera En Piet:

    Gezellig om je verslag te lezen. Nog veel wandel plezier, en verslagjes.

  • 09 Mei 2013 - 08:03

    Paul:

    Ans je gaat als een speer. Goed gedaan, lekker een nachtje gebleven. Laat je niet opjutten, het woord "moeten" heb je een tijdje uit jouw woordenboek geschrapt, top! Geniet van alles wat je ziet, voelt, ruikt en beleef het, Live your life!.
    De trainingskilometers zitten in je benen en dat betaalt zich nu positief uit. Meid, succes en een dikke kus.

  • 09 Mei 2013 - 16:07

    Marion Nijhuis(banketb.vd Berg):

    Hoi Ans!
    Hoorde via via van je wandeltocht en je blog. Dus nu heb je er een volger bij! Volgens mij geniet je er behoorlijk van. En je manier van schrijven is heerlijk om te lezen. Dus ga zo door en blijf genieten. Ik blijf je volgen. Groet Marion.

  • 09 Mei 2013 - 16:33

    Marianne:

    Hoi Ans,
    Wat ben je al ver zeg, niet te hard gaan hoor, ook eens een slappe dag houden, of is dat not done? Hoop dat het beter gaat met je voet, je moet eigenlijk dat mannetje uit Australië weer tegenkomen, kan hij ff lekker gaan masseren! Of zijn er nog wel meer mogelijkheden om dat te laten doen? Zou wel lekker zijn toch, misschien loopt de beul van de Oude Molen daar ook wel rond, wie weet. Maar Ans, zonder dollen, je ga lekker zo te lezen en dat blijf je ook vast en zeker doen. Veel plezier en nog mooie km`s!! XX van Marianne

  • 09 Mei 2013 - 18:54

    René Stam:

    Hoi Ans, je vliegt erover. Ik had gisteren een rustdag i.v.m blarenp.
    Heb vandaag weer 22km gelopen. Dat ging wel redelijk.
    Ik ben nu in Toro del rio.
    Grote groet
    Rene
    P.S. heb al ontzettend veel mensen uit alle uithoeken van de wereld gesproken.
    Tijd tekort.
    XX

  • 09 Mei 2013 - 22:04

    Jeanet:

    Hai Ans, het is weer prachtig om te lezen, maar ik dacht dat jij met een old fashioned mobiel op stap ging. alleen voor noodgevallen Ha,ha,, maar de moderne wereld is er . ook op de route ingeslopen denk .Wel gezellig voor ons, dan kunnen we je mooi bijhouden.je engeltje was nog te gast bij ons. zaterdag gaan ze hier ook weer wandelen de 40 mm. vorige week hadden we de fietsvierdaagse hier langs, daar deed je vriendin ook nog aan mee, ik ben altijd haar naam kwijt, die blonde blije meid, dan weet je het wel.Vanuit oosterlek dikke kussen en heel veel (wande)lplezier

  • 10 Mei 2013 - 10:40

    Siem:

    Hoi Ans,

    Wat ga je lekker zeg. Wij zijn gister teruggekomen van onze fietstocht door Duitsland en ik heb zojuist al je verslagen gelezen. Geweldig. Wat zal je genieten. Zomaar met een vreemde man in bed; dat maak je ook niet iedere dag mee. Slim dat je je eigen plan trekt en daar aan vast houdt; supergoed. Ik wens je nog vele mooie dagen. Groet, ook namens Marga.

  • 10 Mei 2013 - 14:20

    Frans En Rita :

    Hallo Ans,

    Geweldig om te lezen dat alles zo mooi gaat, wij waren heel nieuwsgierig hoe jij het maakte, en na je naam in te toetsen vonden we je zo. Ga zo door en heel veel plezier! Groetjes Frans en Rita

  • 10 Mei 2013 - 14:23

    Ellen:

    Hahaha Ans, ik heb helemaal beeld bij alle horrorvoeten die je beschrijft. Je bent goed bezig zo te lezen..
    Groetjes Ellen

  • 10 Mei 2013 - 19:50

    Lia .Meester:

    Hallo Ans.
    Wat weer leuk om te lezen.
    Het ga je goed en een beetje voorzichtig met je voeten hoor.
    Dikke zoen Lia.

  • 11 Mei 2013 - 10:01

    Tineke En Hanneke:

    Hoi Ans.
    Gaat lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Even onder het werk door je verhaaltjes laten lezen, ziet er leuk uit. Ga zo door. Groetjes Hanneke Margaret en Tineke

  • 11 Mei 2013 - 11:26

    Pieter En Alie:

    Hallo Ans! wat heerlijk om te lezen, hoe jij je wandeltocht verslaat! Hier lopen veel mensen in de regen de 40MM, wat maar een peulenschil is bij de Prestatie van jou. Pas goed op je voeten, en veel genoegen!
    Pieter en Alie

  • 12 Mei 2013 - 18:05

    Eugenie Van Orden:

    Hoi Ans,
    Geweldig om je reisverslagen te lezen! Als ik het goed begrijp kost het je meer moeite om "alleen" te reizen en dus regelmatig los te laten dan om contacten op te doen. Het zit 'm vast in jouw persoontje Ans; sociaal, spontaan, amicaal!! :)
    Mag jij zo maar met vreemde mannen slapen??? (hihi)

  • 15 Mei 2013 - 10:18

    Bert Gorter:

    Beste Ans,
    Ja niet alles is reuzegeur en maneschijn....
    Jouw voorbereiding levert nu alleen maar voordelen op. Optimaal geniet je van je tocht.
    Mocht je toch nog last van je voeten hebben laat mij dat even weten. Ik weet een super goed middel maar beter is soms om de km even omlaag te brengen en/of een rustdag in te plannen.
    Blijf genieten van je camino en tot later.....

    Buen Camino.

    Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ans

Op deze foto loop ik op de 7 heuvelenweg tijdens de 4 daagse van Nijmegen.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 811
Totaal aantal bezoekers 62178

Voorgaande reizen:

27 April 2013 - 28 Mei 2013

De droom van de Camino 2013

Landen bezocht: