Adios Santiago de Compostela................ - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu Adios Santiago de Compostela................ - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu

Adios Santiago de Compostela................

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg ans

30 Mei 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Dit was dan de laatste dag in Santiago.
Na het ontbijt, koffie enzenz, zijn we rustig naar de stad gewandeld, heerlijk weer, mag vermeld worden. Daar aangekomen, ook weer vele bekenden gezien en hier en daar een praatje gemaakt. Je komt er meer bekenden tegen dan in Hoorn of Castricum, zo lijkt het. Ook diegene die ik alleen in de eerste week gezien heb, ook die zijn aangekomen, geweldig! Maar dan nog, vel hebben wij niet meer gezien.
We hebben de pelgrimsmis nog een keer bijgewoond, als afsluiter dan. Hangt er een piepklein wierookvaatje, dus niet voldoende geofferd of gesponsord voor deze mis. Maar goed, we blijven en wie loopt daar binnen? Lex! Ook hij van van harte met deze prestatie en een dikke zoen, super gedaan en we zitten samen in de bank.
De kerk is echt bomvol en veel mensen moeten dan ook staan.
De mis begint, altijd andere voorgangers, div. nationaliteiten staan op het altaar en zij lezen om beurten in hun taal heea voor. Ook worden getallen van Caminowandelaars vanuit diverse routes voorgelezen in een tempo, daar Matthijs niet aan tippen.
Maar dan toch op het einde van de mis, wat een donderstenen, wisselen zij het kleine voor het grote wierookvat, mazzel.
Wat heel leuk is, voor in de kerk zitten kleine kinderen van de scholen en die vinden het geweldig om onder het zwaaiende vat te zitten, het is een oh en ah, schattig om te zien en te horen.
Na de mis, het lijkt wel kerst, velen schudden de handen en ieder gaat zijn weg. De een alleen, anderen worden opgehaald, sommigen blijven in groepjes, maar dan waaierd iedereen toch uit elkaar. We hebben heerlijk door de stad gewandeld, veel gezien, er staan regelmatig leuke straatartiesten die de boel opleuken, iedereen is heel bijzonder en blij van sfeer. Sommigen zoenen het plein voor- of gaan nog even voor de Kathedraal op het plein liggen kijken.........
Op het terras drinken we wat en blijven eten, een late lunch of een vroeg diner.....
Morgen vertrekken we uit Santiago en gaan dan richting Burgos en León, om daarna de reis te vervolgen.
Hoelang we nog weg blijven en onderweg zijn is de vraag, zolang we het leuk vinden.
We gaan er nog een mooie tour van maken.

Als we thuis zijn en het is een keer een regenachtige middag zet ik de
foto´s erbij, dit is nog even een klusje om het mooi en compleet te maken.

Allemaal hartstikke bedankt voor de leuke, lieve en opbeurende reacties, het heeft ons heel goed gedaan zoveel volgers te hebben en ook dat er zoveel plezier aan beleeft is.
Zo komt er een beetje een einde van De Droom.........................

Vanuit Santiago, Adios Amigos en Hasta Luego, Engel en Ans***

• 30 Mei 2013 - 18:51

Andre Schaap :

Lieve Ans , bedankt voor je prachtige verhalen .Ik heb er van genoten ! Goede terugreis . xxx andre

• 30 Mei 2013 - 19:03

Jannie Zonneveld:

Lieve Ans,
    Je hebt een geweldige prestatie geleverd . Mijn bewondering. Een hele goeie reis terug en nog vele mooie dagen samen met Engel. kus en liefs en groeten uit Castricum.
    Tot gauw!

• 30 Mei 2013 - 19:15

Ellen:

Ik heb erg genoten van je mooie verhalen en je enthousiasme! Wat een prachtervaring, je bent weer een stukje rijker!
    Geniet met Engel en tot gauw, gr Ellen

• 30 Mei 2013 - 21:55

Sandra:

De hele tocht gelopen! Waar jullie zo lang naar toe geleefd hebben,
    Is nu een hele mooie herinnering!
    Veel plezier nog!
    Kus niggie

• 31 Mei 2013 - 09:56

Wilma En Ralph:

Proficiat!!!!!!.

Bedankt voor de mooie verhalen. We kijken uit naar de foto's. Nu nog heerlijk genieten van de reis naar huis. Veel plezier en we zien elkaar.

liefs Ralph en Wilma

• 31 Mei 2013 - 11:07

Ivonne Scheer:

Hé Ans, geweldig wat een prestatie, gefeliciteerd!
    Geniet nog lekker van je vakantie met Engel

Dikke zoen Ivonne, inmiddels weer op LW na een topreis in de USA

• 31 Mei 2013 - 15:00

Henk:

En dan ineens ben je er en heb je het volbracht.
    Super Ans dat je ons ook met je leuke verhalen op de hoogte hebt gehouden.
    Ik heb ervan genoten.
    En als ik mijn ogen dicht doe zie ik het voor me.
    Geniet nog lekker samen met Engel en een goede reis terug.
    En nogmaals GEFELICITEERD met deze unieke prestatie.
    Je broer Henk

• 31 Mei 2013 - 21:34

Herma:

Mooi gaan Ans!! Nu nog lekker met Engel op pad. Veel plezier en geniet van al het mooie en elkaar. Zal je verhalen missen!! Lieve groet, Herma

• 31 Mei 2013 - 23:07

Nel De Lange:

Hoi Ans en natuurlijk ook Engel,
    Wat een feest om te lezen.
    Super prestatie.
    We zien je heel graag terug op Leekerweide.
    Toe snel,
    Dikke kus,
    Nel

• 31 Mei 2013 - 23:36

Liese:

Hoi Ans ... wat een superprestatie! Gefeliciteerd! Het was echt heel leuk om je wandelverhalen te lezen ... heb er van genoten! Een goede terugreis samen met Engel; tot later! groetjes van Liese

• 01 Juni 2013 - 00:00

Vronie:

Lieve Ans ,
    En toen .........heerlijk met Engel,weer rustig aan aan huis. Het is volbracht, je hebt het gedaan,,geweldig dit neemt niemand je meer af.
    Liefs

• 02 Juni 2013 - 08:35

Floris:

Hoi Kanjers,
    Wat een geweldige ervaring en samen de Finisterre bereikt, top gedaan hoor! Ik heb genoten van alle verhalen, dit ga ik missen! Geniet er nog lekker samen van na en een goede terugreis.
    Warme groet, Floris

• 02 Juni 2013 - 21:28

Vok En Riet:

Super gedaan hoor Ans! Jammer voor ons dat het er al opzit, je verhalen waren leuk om te lezen!
    Geniet nog lekker van jullie vakantie samen!
    Lieve groetjes Vok en Riet.

• 02 Juni 2013 - 22:51

Margré:

Hai, wat heb je een fantastische reis gemaakt. Petje af. Goed , he , dat dat Engel er stond en lekker weer om elkaar te voelen en te knuffelen.
    Mooie reis terug en tot ziens.
    Leuk dat je Rein ook nog bent tegengekomen.
    gr. margré

• 03 Juni 2013 - 00:15

Sandra Groenveld:

Hoi Ans. Ik kwam nu pas voor het eerst op je site terecht. Door facebook,dacht er toen ineens aan dat jij inderdaad op wandelvakantie was....Ben nu net op tijd om je toch effe te laten weten dat ik het heel bijzonder vind wat je hebt gedaan. Het zal een onuitwisbare herinnering worden, en wat voor één!!!
    Ik heb net je verslagen gelezen, en het lijkt me geweldig wat je hebt gedaan. Zo zie je zeker veel van de wereld, en het lijkt me ook super om zo allemaal nieuwe contacten op te doen. Ik ben nieuwsgierig naar je foto's....Groetjes en alvast een welkom thuis gewenst.......Goetjes sandra

• 05 Juni 2013 - 11:33

Irma Driessen:

Hoi Ans, super gedaan!! Heel bijzonder. Nog een hele goede terug reis/vakantie gewenst! Tot snel. Groetjes Irma

• 06 Juni 2013 - 14:36

Ineke Heere:

Oh, Ans, wat zijn we trots op je. Je hebt een grote prestatie geleverd. En de herinneringen van deze toch gaan nooit meer weg.Geweldig hoor.
    En nu fijn genieten van Engel.
    Nog fijne reis samen.
    Liefs Cees en Ineke

• 09 Juni 2013 - 15:22

Bert Gorter:

Beste Ans,
    Heel fijn te lezen dat jouw wandeltocht/camino zonder zorgen en blessures is verlopen. Ik heb je verhalen aandachtig gelezen en ervan genoten. Het lijkt wel een herbeleving..voor mijzelf. Maar vooral jij hebt er van genoten.....Dat kan ik zeker opmaken uit jouw blog. Mijn collega is ook bijna in Santiago aangekomen en ik hoop dat zij er ook van genoten heeft. We spreken elkaar vast later...
    Geniet van de foto's en de herinneringen. Voorzichtige terugreis en geniet nog even van je vrije tijd.
    Groet.

Pelgrim Jacob Elbertus.