Finesterra - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu Finesterra - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu

Finesterra

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg ans

29 Mei 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

De dag na de grote finale!

Gisteren heerlijk bijgekletst en gegeten in de stad en genoten van alles wat er gebeurd is, Engel met zijn tour en ik van de wandeling. Een heerlijk gevoel hoor!!
Vannacht heeft het de hele nacht geregend en vanmorgen, dikgrijze regen, de plannen zijn bijgesteld....
We zijn samen met de auto naar Finesterre gereden, een prachtige tour, het ziet er werkelijk prachtig uit, alles groeit en bloeit en heeft kleur, glooiende heuvels, het is een heel anders en prachtig groen en bloeiend stuk Spanje.
Het wandelen naar.........laten we nog even open want de berichten zijn niet gezellig.
Hier en daar een stopje en in Finnesterre naar de kaap. Het is toch ook een bijzondere vermelding waard. Een mooi monument op een prachtige rots, ook weer toch een soort van bedevaaartssfeer......busje hier en daar!!!!
Voor de ´leuk' had ik een oude broek en shirt meegenomen om die te verbranden, traditie om daar iets achter te laten, met veel moeite kwam de brand erin, maar dan gebeurt er toch wat met je, de broek, zoveel gedragen in deze mooie tocht en het lekkerste shirtje, zie je opgaan en dan besef je wat het allemaal heeft gedaan met me.
Tranen, er stonden Amerikanen bij, die filmden en waren onder de indruk, ook Engel hoor.
Er staan hier en daar schoenen van mensen die ook klaar zijn met de tocht, ook weer leuk om te zien hoor. Het is voor mij daar toch een stukje afsluiten van een prachtig gebeuren en voor veel mensen een afsluiting van......... Het weer was nat en grijs en dat dikte net die weemoedige sfeer goed aan!

De wandelingen naar Finesterre bewaar ik voor een volgende keer, mogelijk volgend jaar, zo een dag of 8 het rondje te maken.
Het is zo erbarmelijk rottig weer, regen, wind, zeer ongezellig ineens dat we het even anders inkleden.
Straks naar de stad voor een etentje en morgen wat museumbezoek en nog andere wandelaars ontmoeten en gedag zeggen.

We genieten van de dagen hier in en rond Santiago, ook in Finesterra kwamen we vele ´bekenden´tegen, met ook weer de warme groet en felicitatie´s, het blijft een aparte, maar wel een mooi wereldje hoor!!!

De olijven met het bijbehorende glaasje staan klaar en we gaan nog even genieten van een goede traditie hier!
Hasta Luego, Engel en Ans.

• 29 Mei 2013 - 18:39

Joost:

Hoi Ans en Engel,

Allereerst hartelijk dank voor de leuke verjaardagskaart. Ik kreeg hem vandaag al. Jammer dat jullie van dat Hollandse weer hebben. Hier gaat het maar het kan beter. Geniet er evengoed maar van en er komt vast wel weer een lekker zonnetje bij.
    Groet, Joost

• 29 Mei 2013 - 18:41

Mylene:

Wat een geweldige verhalen en wat een topprestatie! Petje af hoor.
    Geniet nog lekker samen en hopelijk komt er de komende dagen toch nog een zonnetje tevoorschijn.
    liefs, Mylene

• 29 Mei 2013 - 18:46

Louise Kotten:

Hoi Ans en Engel.
    Van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Regelmatig schiet ik vol van de belevenissen van Ans.
    Zo ook vandaag weer, Finesterre.
    Lieve groet van, Louise

• 29 Mei 2013 - 19:14

Klass:

Wat een verhalen maar goed gedaan hoor
    Wat een prestatie zeg
    En nu lekker samen vakantie vieren gr. Klaas Yolanda

• 29 Mei 2013 - 20:50

Jorien:

Hoi Ans

Genoten van je avonturen, wat heb jij veel mmegemaakt. Leuk dat wij het een piep klein beetje mee konden beleven dmv jouw verhalrn. Top hoor dat je het gedaan heb gefeliciteerd x Jorien

• 29 Mei 2013 - 20:50

Carla Coevert:

Hoi Ans en Engel,

Groote gelijk ik haat wandelen in de regen dus waarom zou je het jezelf moeilijk maken als je
    ook op een droge manier in Finesterre aan kan komen.Je hebt immers genoeg kilometers gemaakt.

Groet
    Carla

• 29 Mei 2013 - 21:29

Bert Gorter:

Beste Ans,
    Finisterra gaan zonder te wandelen is een goede beslissing. Met heel slecht weer kan het zelfs onderweg gevaarlijk zijn. Verstandig om even uit te stellen. Maar je hebt het nu gezien. Wellicht een andere keer dat stukje lopen. Ook ik zal deze etappes naar Finisterra nog een keer moeten doen. Hij staat nog op mijn programma. Ik heb genoten van je verslagen en mijn best gedaan om je zoveel als mogelijk terug te schrijven. Volgend jaar ga ik zelf op pad.... Ik heb er nu al zin in. Met name als je jouw verslagen weer leest. Het blijft een hele mooie ervaring dat camino's lopen. Volgend jaar wordt weer een topper, maar ook later bij mijn pensioen. Maar daar zullen we het nog wel hebben over mijn plannen....2021? of eerder????

Geniet na van je camino en tot ziens.

Bert

• 29 Mei 2013 - 22:11

ToosZwagerman Bakker:

Hallo luitjes
    Van Harte Ans met je pelgrim tocht .
    Mooie verhalen heb je gemaakt .
    En nu saampjes terug met de kip ,je moet wel af kicken denk.
    Veel plezier en hopelijk een zonnetje.

Groet en een dikke zoen
    Toos en lj

• 29 Mei 2013 - 22:50

René Stam:

Hoi Ans + Engel,

Mooi dat je Santiago bereikt hebt en nu ook Finisterre samen met Engel. Wat een ervaring! Er zal nog heel wat in jouw hoofd omgaan...Geniet nog maar van alles.

Groetjes uit 't Veld
    van Aty Stam

• 30 Mei 2013 - 10:39

Joke En Cees:

Hoi Ans en Engel

Groot gelijk, niet wandelen in die regen, gewoon heerlijk bijkomen en je lichaam laten ontwennen van die 9 kilo,s. Lekker saampjes genieten van de terugtocht.
    Liefs van ons Joke en Cees

• 31 Mei 2013 - 08:08

Paul:

Voor twee toppers,

Allebei dat gedaan wat ze zelf wilden, Engel met de Kip en Ans met haar wandelschoenen.
    Beiden een geweldige ervaring rijker!
    Zoals gezegd, leef je dromen en live your life.

Dikke kus voor allebei.

Paul.

We nemen er een borrel op in Nijmegen!

• 01 Juni 2013 - 20:28

Frans:

Hallo Ans,
    Proficiat met je aankomst in Santiago. Ben inmiddels alweer thuis. Ik heb wel het rondje Santiago,NegreiraeiroaOlveiroa,Muxia,Finisterra,Olveiroa,Negreira,Santiago gemaakt.Iets meer dan 200 km maar een fantastisch mooie route.De laatste dag Negreira-Santiago de hele dag in de stromende regen,maar dat hoort erbij. Ga me alweer voorbereiden op 2014. Dan de Primitivo,de Ingles en weer zoals ieder jaar het rondje Finisterra.Misschien komen we elkaar op een van deze tochten nog eens tegen. Nogmaals proficiat en geniet van de herinnering.
    Frans.