Een half dagje vandaag - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu Een half dagje vandaag - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu

Een half dagje vandaag

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg ans

11 Mei 2013 | Spanje, Carrión de los Condes

ÓLA,

Vandaag, zaterdag 11 mei, eens een half dagje vrijaf genomen. Heb een kleine 20 km gewandeld en ben gesetteld in het Klooster van De Zusters van de Clarissen in Carrion de los Condes.
Alweer 3 dagen uit Burgos, een leuke, maar ook mooie stad, een citytriptip!!

De volgende dag begon met mooi weer maar al snel een dikke grijze miezer die niet stopte maar erger werd. De route die dag liep door de velden, je wilt het niet weten. Per schoen bleef er +-2 kilo vette leem aanhangen, glad en glibber, het was ook wel om te lachen en een kunst om overeind te blijven. Er kwam geen end aan. Maar de fietsters, die hadden het pas echt slecht, de banden liepen vol en er kon niet gefietst worden, dan heb je het pas rot.
In Hontanas een slaaplaats gevonden en na een douche en een glaasje is het snel vergeten. Een kleine herberg, maar heel gezellig en lekker gegeten aan als zijnde zwaankleefaantafel.
Vol goede moed de volgende dag oppad en die werd heel mooi beloond met heerlijk weer en een prachtige route met een klim............................ mijn hemel, me grens over, pittig steil, maar een wauhwhwhwhwmoment als je boven bent, wat een prachtig uitzicht, daar klim je dan voor.
Door naar Fromista en daar ontmoette ik Nick, Inca en Peter weer, dat is zo leuk dan als je elkaar een paar dagen niet gezien hebt en s'avonds met zijn 4'tjes buiten gegeten. Een mooie avond en zij gaan vandaag verder door naar Santo Domingo,dus of we elkaar nog zien, is altijd een verrassing. Nu in een klein plaatsje, Carrion de los Condes, leuk met veel ouds en hier en daar wat terrasjes. Tijd voor een lunch! Het is vandaag zelfs warm weer. Daarna een prachtige wandeling gemaakt en 'savond's 'alleen' gegeten.
Dat is bijna nog moeilijk. Men vraagt je erbij of vraagt of zij erbij mogen zitten. Deze keer niet, ik ging aan me dagboek en ging lekker lezen, me toetje doe ik dan wel bij anderen aan tafel en koos voor de makkelijkste weg, een Amsterdams echtpaar, praat makkelijk en zij hadden een boeiend verhaal. Doen de Camino in delen op de fiets en gaan het nu afmaken, als de schoonzoon het toelaat, die is erg ziek............Al met al een heel mooi en interessant levensverhaal van deze mensen gehoord, zij zijn al dik 75+, stoer en sportief hoor!

Tot de volgende ronde, groeten vanuit Carrion van Ansnueveneenrustdagje!!

  • 11 Mei 2013 - 13:58

    Ellen Timmer:

    Top Ans, geniet lekker van je vrije middag. Je hebt het verdiend!!!

    groetjes uit een regenachtig Assendelft xx

  • 11 Mei 2013 - 14:50

    Chris Koenders:

    Ans, wat ga je goed, elke dag kijk ik even of er weer een nieuw prachtig ervaringsverhaal is.
    Het is genieten van jou inspanningen en ontspanningen. Succes de komende stukken, ik blijf je volgen.

  • 11 Mei 2013 - 14:51

    Vronie:

    En ik geniet van mijn eerste vrije dag in givet liefs

  • 11 Mei 2013 - 17:27

    Mar:

    Hé Ans,
    Oef dat was even ploeteren in de Blubb, petje af hoor!
    Lekker even genieten van je middagje rust!
    Succes voor morgen!
    Groetjes van Trudy, John, Paul en Mar

  • 11 Mei 2013 - 17:34

    Joost:

    Hoi Ans, morgen misschien beter weer. Wij hebben ook de nodige regen gehad vandaag tijdens de 40mm. Wij liepen de 36mm in een kleine zes uur. Engel liep goed vandaag en kan zo mee naar Nijmegen. Nou meissie, nog heel veel wandelplezier en ik laat nog wel eens wat weten. Groetjes, Joost en Ineke

  • 11 Mei 2013 - 18:00

    Marion:

    Hi Truus, topper hoor, allemaal een groot avontuur!!! Hier het gewoon "kak" weer, drie dagen in Haarlem gelogeerd, wind-wind en nog eens wind. Jas aan, jas uit, je kent het wel. Stoer hoor zo door die klei grond te "modderen, geniet van alles en iedereen die je tegen komt , maar dat doe je al, heerlijk om al lezend met je mee te wandelen , kus M

  • 11 Mei 2013 - 19:59

    Carla Coevert:

    Hey Ans,
    Fijn om te horen dat je jezelf zo nu en dan ook eens een middagje vrijaf geeft. Het is immers geen aangenomen werk!
    Vandaag een enorme brul vanaf de weg. Welke idioot doet dat nu? Juist je hebt het al geraden
    Engel Zonneveld, tijdens zijn passage van de 40 mm bij ons huis. Ans hij is in goede gezondheid hoor!
    Even dacht ik terug aan 2 jaar geleden, toen was ik net terug van mijn camino avontuur en toen passeerde jij met Anja ons huis in Wijdenes. Ik, weliswaar flink in de lappenmand ,met verhalen over de camino en je was een en al oor. Je ziet wat ervan is gekomen nu loop jezelf de camino Frances en je gaat geweldig hoor. Ik neem mijn petje af voor je prestatie. Ik weet wat het is om kilometers door de blubber te lopen. Maar wees gerust na regen komt weer zonneschijn.
    Ik wens je de komende dagen veel loop plezier toe en ben al weer in afwachting van je volgende verhaal.

    Groetjes
    Carla

  • 11 Mei 2013 - 20:49

    Conny:

    Gaat goed zie ik en lekker relativeren. Heb ik het slecht? Mwah, blij dat ik niet op de fiets ben. Zo kom je zeker in Santiago. Blijf ons vooral informeren. Ik zal me ff bij je mailinglist aanmelden, hoef ik niet elke dag te kijken of je wat geschreven hebt. Geniet lekker verder, klei en klimmen ten spijt. Groetjes.

  • 12 Mei 2013 - 08:37

    Marijke En Klaas:

    Hoi Ans, we zijn gisteren teruggekomen uit Sicilië en gelijk Engel even gesproken. Enthousiaste verhalen dus vanmorgen maar snel op zoek naar je reisverslagen, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Het lijkt me behoorlijk zwaar maar als ik het zo lees, gaat het je heel gemakkelijk af, je hebt je goed voorbereid! Geniet ze en we blijven je volgen. Groetjes!!!

  • 12 Mei 2013 - 16:03

    Simone Nachtdienst:

    Hoi Ans,
    Wat geniet jij volop. Dit is te merken aan je mooie verslagen. Goed dat je voeten het ook volhouden. Blijf genieten dan mogen wij ook met jou mee op reis. Veel plezier verder. Groetjes Simone

  • 12 Mei 2013 - 18:16

    Ans Mul:

    Hallo Ans,

    Wat geweldig je prachtige verhalen,als het er op zit,en je bent weer thuis,dan hou je maar lezingen,van dit evenement,het is een pracht om dit te lezen.
    Een vrije middag dat zal prettig zijn na al dat klimmen,en dat geploeter in de blubber,met als beloning dat prachtige uitzicht.
    Zelf heb ik gisteren de molen-meren tocht gelopende 40 km waar geen klimmetje te bekennen was,wel met een straffen wind,koud en af en toe regen,het weer laat wel te wensen over hier.
    Ans het ga je goed,en denk goed aan je zelf,en blijf luisteren naar je lichaam.
    Me petje af,dat je een door dauwer bent dat is me bekent,maar je moet het wel doen hoor.
    Groetjes Ans.

  • 12 Mei 2013 - 20:38

    René Stam:

    Hoi Ans,

    Het gaat goed met je zo te lezen.
    Engel reageert ook op mijn weblog, leuk.

    Als je net zo hard loopt als dat je praat onderweg dan ben je eind van de week in Finisterre.

    Groetjes,
    René
    Buen Camino
    XX

  • 13 Mei 2013 - 18:41

    Klaas:

    hoi ans wat een prachtige verhalen het is genieten wat jij allemaal beleef dikke knuf van ons klaas en yol

  • 13 Mei 2013 - 23:05

    Anny:

    Hoi Ansnueveneenrustdag, hopelijk is die goed bevallen. Genieten hoor je verhalen en je enthousiasme, word er vrolijk van. Wandelse en hou je goed. Groeten Anny.

  • 14 Mei 2013 - 14:26

    Hennie:

    Hallo Ans,

    Super dat het zo goed gaat. Ik lees uit je verhalen dat je het nog lang niet zat bent. Veel plezier maar weer voor de komende tijd.

    gr. Hennie.

  • 17 Mei 2013 - 14:10

    Wim Dol:

    Hoi Ans, zo te lezen geniet je van deze tocht. En alle ontmoetingen met andere mensen, en van de natuur.En heel prettig voor jou dat je geen blaren heb. Ga zo door. Ik ben net terug uit Oostenrijk gefietst in de bergen was ook pittig,maar prachtig.Nou ik volg je nog. Groeten Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ans

Op deze foto loop ik op de 7 heuvelenweg tijdens de 4 daagse van Nijmegen.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 62184

Voorgaande reizen:

27 April 2013 - 28 Mei 2013

De droom van de Camino 2013

Landen bezocht: