Weer een dag of wat verder - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu Weer een dag of wat verder - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu

Weer een dag of wat verder

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg ans

14 Mei 2013 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Na zaterdag zijn er al weer vele kilometers en mooie plaatsen gepasseerd, Santa Maria de Benevire, Canada Leonesa Oriëntaal, Calzadilla de la Cueza, Legidos, Terradillos de los Templarios, Moratinos, Alto de Carrasco, Sahagun, Calzada del Coto, Bercianos del Real Camino en nu in Mansilla de las Mulas, het klinkt allemaal net even anders dan Grootebroek, Hem, Wognum, Bakkum, het heeft allemaal net even meer sjeu, maar als je er doorheen wandelt of rijdt is het 2 x gas geven en je bent er doorheen en dan is ook de helft in puin en niet bewoond, dus ja, je kunt wel prachtig exotische plaatsnamen hebben hebben, maar het stelt weinig voor! Ik vind het leuk om die namen eens door te sturen, als men vraagt waar kom je vandaan en waar ga je naar toe, mijn hemeltje, dan moet het boekje erbij hoor.

Zondag overnachtte ik in een familieherberg in Terradillos de Templarios, is heel cosy, een gezamelijke avondmaaltijd zoals bij Moeders in Oosterleek, Mama, loopt zelf met een groot schort voor rond en kijkt en houdt het allemaal goed in de smiezen, water en wijn voldoende, smaakt het? Zoniet komt er wat anders. Het is ook apart om met, Duits, Iers, Italiaans, een Japanner en een Koreaan aan tafel te zitten. We snappen elkaar heel goed met handen, voeten en heel veel lachen!!!!!
Al met al een hele prima Herbergh.
Maandag op pad naar Bercianos, een mooie afstand en een genootschaps Herbergh volgens de boeken.
Was er al vroeg, het was nog niet open maar de Hospitalero's was er wel en de backpack mocht alvast naar binnen, ziezo, een bedje verzekerd, een rondje dorp, broodje, koppie, geen internet, ook goed, en om 14.30 weer richting de herberg, er stonden zo´n ongeveer 20 pelgrims ook te wachten tot de deur open ging. Die ging open en jawel, jij daar, ik?, mocht als eerste inschrijven, met potloodje, stempel in me pas en hij bracht me naar boven met tas en wees me bed, die dus..... en geen commentaar. Loopt ie gewoon in alle rust mee, terwijl en zoveel staan te wachten. In de loop vertelde hij wel het een en ander, gezamenlijk avondgebed, maaltijd en ontbijt, OK!!
Het voordeel als je als eerste bent je ook het droge en schone sanitair ter beschikking hebt.
Je kunt er dan net even meer tijd voor nemen, voor de anderen ingeschreven zijn en me tas ken ik op mijn duimpje dus de spullen en kleding die ik nodig heb zijn zo gepakt. Maak nog een ommetje, door het piepkleine dorpje, met een winkeltje ala Guurtje!!!
Ik rommel me ding en loop later naar beneden, en hoor druk gewerkt in de keuken, ff kijken en jawel, voor ik het weet heb ik een mes in me handen en of ik de sla ff wil snijden, natuurlijk en de rest wat er in een salade gaat. Mauro, de man dus, roert in een megapan en Isadora, een jonge vrouw is met andere drukte bezig. Er komen meer wandelaars helpen en zo ontstaat er al snel een " Bergharen" sfeer, voor de insiders, enig.
Om 19.00 uur met z'n allen de kapel in, voor wie wil, Mauro doet het woord, een prachtig verhaal, ik versta er niets van maar voel de emotie door de kapel gaan. Hij steekt een kaars aan en geeft die door, mag je wat zegge, wat en hoe en waarom de Camino. Dat was heel bijzonder en het werd een kippenvelmoment. Een Franse dame zong het wees gegroet Maria..................................
Daarna samen aan tafel en ja, de jonge dame deed een voorwoord en begint op tafel te roffelen ala toetjetoetjetoetjetoe, dit voor andere insiders!!!!!!Heel eenvoudig maar heerlijk gegeten, brood, pasta, salade en een Danone toetje, samen de boel opgeruimd en afgewassen en buiten nog even een wijntje voor de rust!
Zo was het een heel aparte overnachting, vanmorgen een lekker ontbijtje en hup, de paden op de lanen in, een beetje saaie route, prachtig weer en gelukkig een bed in Mansilla de Las Mulas.
Het is toch weer een heel verhaal geworden. Ik kan niet alles beschrijven maar als je hier binnenkomt en je krijgt gelijk high five van andere wandelaars, geeft het elke dag een gevoel van een beetje thuiskomen met elkaar, HET IS GEWELDIG
Dikke zoen vanuit een heerlijk warm Spanje van Ans!!!

  • 14 Mei 2013 - 16:27

    Carla:

    Goed zo tante, geniet maar lekker!!
    Heerlijk al die verhalen.
    Dikke knuf niggie

  • 14 Mei 2013 - 16:49

    Anneke Coevert:

    Hoi Ans, machtig, je verhalen! In gedachten loop ik met je mee.

  • 14 Mei 2013 - 17:11

    Ton En Vrony Loos:

    HOI ANS, WAT IS HET TOCH HEERLIJK OM ZO MET JE MEE TE REIZEN, JE VERSLAGEN ZIJN ENIG OM TE LEZEN EN ZO ZIJN WE ER TOCH EEN BEETJE BIJ.
    JE SCHIET AL LEKKER OP EN MAAKT VAN ALLES MEE, MAAR HET LEUKE IS, DAT JE ER ZELF ZO ONTZETTEND VAN GENIET EN DAT JE AL DIE FIJNE MENSEN ONTMOET.hET IS HIER NOG STEEDS GEEN ZOMER, DUS JE MIST NIETS. SUCSES EN DE GROETEN VAN ONS.

  • 14 Mei 2013 - 17:48

    Jeroen En Lonneke:

    Lieve tante Ans!!

    Wat een bijzondere verhalen allemaal. Fijn dat je overal zo leuk en warm wordt ontvangen!! Erg leuk om te lezen allemaal! Heel veel succes en op naar het volgende avontuur!

    Liefs Jeroen en Lonneke

  • 14 Mei 2013 - 18:51

    Cisca:

    Hoi Ans,

    Ik lees lekker met je mee zo. Maar volgens mij maak je ook zeker mooie foto's. Wil/kan je die erbij plaatsen? ;-)

    Groetjes Cisca

  • 14 Mei 2013 - 19:13

    Carla Coevert:

    Hola Ans,

    Door jouw verhalen en die van Lex kom ik al helemaal in de ban van mijn eigen camino avontur. Nog eventjes geduld hebben.
    Op dit moment loop je op een saai stuk van de camino. Veel langs de snelweg. Na het industrie gebied van Léon wordt het gelukkig weer interessanter.
    Vanuit Wijdenes wens ik je veel wandelplezier toe!

    Groetjes
    Carla

  • 14 Mei 2013 - 19:56

    Manus En Tineke:

    Hoi ans, Wat weer een belevenissen.
    Hoeveel kaarsjes heb je al opgestoken?
    Het gaat allemaal wel voorspoedig, begrijp ik, leuk hoor!
    Met moe gaat het ook allemaal koetedekoet,die rommelt zo maar door.
    Geniet er nog maar lekker van want voor je het weet ben je er en staat engel voor je neus,gr en kus manus en Tineke

  • 14 Mei 2013 - 20:24

    Sandra:

    Ha die tante,
    Wat een leuke verhalen! Hoe gaat het met de
    Voetjes? Heel veel succes!
    Dikke kus niggie

  • 14 Mei 2013 - 20:59

    Tineke Van Gelderen:

    Hallo Ans,

    ik lees vandaag voor het eerst je verslagen en proef uit alles dat je geniet. Wat fijn dat je droom uitkomt en dat het alleen wandelen ECHT geweldig is. Dat je kunt lopen dat weet ik wel, maar alleen op pad is toch iets anders.
    Ik wens je nog een prachtige tijd toe, ik blijf je een beetje volgen.
    Succes en dikke kus van Tineke ( Logeeropvang)

  • 14 Mei 2013 - 21:02

    Marianne:

    Hoi Ans, Hij gaat nog steeds super, grote klasse hoor! Zoals jij het beschrijft is het overdag een stukje lopen en `s avonds lekker anzitten met een hapje en een drankje!! Net zo iets als Nijmegen? Maar ik vind het bijzonder hoor, je doe het toch maar en geniet er van, ontmoet leuke mensen en maak nog eens wat mee zo. Dat Bergharengevoel was toch ook weer een mooie belevenis. Ans, succes en plezier verder.X Marianne

  • 14 Mei 2013 - 21:09

    Irene:

    Hey Ans, wat heerlijk dat je zo geniet! Groeten van Irene

  • 14 Mei 2013 - 21:48

    Christa:

    Wat is het leuk om zo met jou mee te reizen naar Santiago de Compostella. Ik maak op uit jouw verhalen dat je enorm geniet. Ik wist niet dat er zoveel mensen meelopen en dat je dit avontuur samen met alle andere wandelaars aangaat. Succes en ik hoop dat je voetjes het goed blijven doen. Groetjes Christa

  • 14 Mei 2013 - 22:16

    Marja:

    Lekker hoor dat je zo geniet. Groetjes Marja

  • 14 Mei 2013 - 22:46

    Joke Komen {Hema}:

    Hoi Ans,

    Wat een prachtige stukjes, ik geniet er erg van.
    En een super ervaring, nog veel fijne tochten zonder pijntjes.
    Dit neemt niemand meer van je af!
    Ans ik blijf je volgen.
    groet Joke,

  • 15 Mei 2013 - 09:44

    Bert Gorter:

    Beste Ans,
    Een heel mooi verhaal die past bij de Camino France.....
    Heb heimwee, maar wel met de gedachte dat ik volgend jaar weer fijn aan mijn tocht mag beginnen.
    Blijf ervan genieten en loop je eigen camino. Hou de rust erin en luister goed naar je ikke.....
    Heel veel fijne contacten met mede pelgrims en op naar .....Santiago.
    Buen Camino.

  • 15 Mei 2013 - 10:07

    Liesbeth:

    Hoi Ans,

    jeetje je begint al pittig op te schieten. Voor jou moet het helemaal snel gaan met al je belevenissen. Enig om te lezen allemaal.
    Succes het laatste stuk. Wij vertrekken a.s. zaterdag.
    Liefs, Liesbeth

  • 15 Mei 2013 - 16:17

    Ank:

    Jee Ans wat een verhalen!!! Leuk hoor. Het klinkt ook allemaal als jij! Ik hoef niet te zeggen dat je moet genieten want dat doe je volop!!!
    Dikke zoen van uit een kil Hoorn met 14 graden en heel regelmatig regen......

  • 15 Mei 2013 - 18:20

    Conny:

    Hoi Ans leuk verhaal weer vandaag. Ik krijg bijna zin om hem gewoon nog een keer te doen. Groetjes Conny

  • 15 Mei 2013 - 19:32

    Jan En Wilma Steijger:

    Hoi Ans,

    Leuk om je verhalen te lezen, zojuist het verslag van 14 mei gezien, geweldig al die leuke ervaringen.
    Wij gaan morgen "en route" en hopen dan zondag a.s. ergens tussen San Sebastian en Bilbao te zijn.
    Ik begreep van Engel dat je op 21 mei jarig bent, ik word op die dag 68 en zal zeker op ons beider verjaardag en gezondheid een lekker wijntje nemen en aan je denken.
    De dagen daarna bezoeken wij Bilbao en San Sebastian waarna we doortrekken naar de Picos de Europa om te wandelen. Als we eind mei/begin juni ergens in de buurt van Santiago de C. zijn proberen we nog wel contact op te nemen.
    Wij wensen je voor de komende tijd veel wandelplezier en gezondheid.

    hartelijke groeten
    Jan en Wilma

  • 15 Mei 2013 - 22:02

    Peter En Marian.:

    Hoi Ans
    Geweldig leuk dat je ons zo mee laat beleven ,Het is toch niet zo gek dat jij voorrang hebt
    een geweldige smail en hij pakt je er zo uit .
    Engel heeft zijn bedje in de kip al opgemaakt hij heeft het er wel druk mee gehad
    maar het ziet er gelikt uit .Nog heel veel wandel plezier ,en blijf gezond .
    Groeten en een dikke knuffel van ons .

    Peter en Marian.

  • 15 Mei 2013 - 22:11

    Cees En Ineke:

    Hoi Ans,
    Wat heb jij het vreselijk gezellig. Wij genieten echt van je verslagen en maken het zo een beetje mee.Engel heeft er ook helemaal zin om met de Kip te vertrekken. Hij is er helemaal klaar voor.
    Ik wens jullie voor straks samen ook een fijne vakantie en genieten maar.
    Liefs Cees en Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ans

Op deze foto loop ik op de 7 heuvelenweg tijdens de 4 daagse van Nijmegen.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 734
Totaal aantal bezoekers 62182

Voorgaande reizen:

27 April 2013 - 28 Mei 2013

De droom van de Camino 2013

Landen bezocht: