Wandel-vakantie-gevoel bij 25 graden - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu Wandel-vakantie-gevoel bij 25 graden - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu

Wandel-vakantie-gevoel bij 25 graden

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg ans

23 Mei 2013 | Spanje, Barbadelo

Hier even een tussendoorberiggie, het is zo´n mooie dag geweest, bij het opstaan zie je al dat het goed gaat worden.....
Vanaf Triacastela richting Sarria, een prachtige route, veel groen, kleur, het springt eruit hier en alles wat kan bloeien bloeit, en grazende koeien in de groene weide! De route loopt door vele kleine boerendorpen, hier en daar een koffietentje voor de broodnodige rust en lekkere broodjes. In me boekje las ik al over A Balsa, daar is die Marijn van de RKK een Albergue begonnen en ik zal ik niet zijn even aan te wippen en een praatje te maken. Hij woont nu in een Godverlaten oord met zijn Italiaanse vriendin en heeft het prima naar zijn zin, 3 huizen, 2 bouwvallen en een kerk. Heerlijk relaxed en prachtig om te zien.
Enfin door naar Sarria, een leuk provinciestadje maar de Albergue liggen me te veel in de stad dus nog ff door. Een prachtig pad door mooi groene bossen. Het verbaast me dat ik het niet eng vind, je loopt er toch vaak hele stukken alleen door, maar het komt niet in me op om het eng te vinden, het is zo mooi, zo anders....er is ook een donatie-stalletje.
Dat is een soort marktkraampje met lekkers en drinken, wat je nodig hebt mag je nemen en je geeft een donatie, vaak zijn het een soort Hippies die dit beheren.
Kom ik in Barbadelo, ook zo´n plaats waar je geen stuiver kunt uitgeven, staat daar een Albergue............... Prachtig, het lijkt wel een resort, zo mooie stek, dus dan hoef ik niet te denken, dus gewoon stoppen, een prachtige kamer met een echte badkamer, wat luxe zeg. Wasje gedaan en is heel snel drooggewappert aan de lijn en kan zo de tas weer in enof morgen aan. Heerlijk buiten gezeten met een verkoelend drankje en wat gelezen. Straks eten, een pelgrimsmenu, maar het ruiktmmmmmmmmmmmmmmmmm. Dit zijn van die verrassingen die je zo goed doen dat het ook een beriggie verdient.



Vanaf een zeer zonnig resort Santa Marina in Barbadelo, een dikke zoen van Ans.

We eten later met 2 Duitse vriendinnen, Inez, al eerder mee aan tafel gezeten en een Nederlandse vrouw Miep, 74 jaar we hebben een heel gezellige avond, veel gelachen en heel erg leuk om weer een keer met alleen vrouwen aan tafel te zitten.

Het gaat nu snellie, morgen de 100 km marker langs.....

  • 23 Mei 2013 - 19:02

    Sander Korenstra:

    Hoi Ans,

    Leuk om te lezen dat je reis zo goed gaat en dat je er zo'n plezier aan beleeft.
    Nog gefeliciteerd met gisteren. Wat betreft de laatste 100, veel succes en vooral nog heel veel meer plezier!

    Groet,
    Sander.

  • 23 Mei 2013 - 19:02

    Riet Elbers:

    Ha die Ans.....begint al aardig te kriebelen? Bijna....ja bijna daar....maar er komen nog mooie wandeldagen Ans! Jammer dat je zoveel regen en koude dagen hebt gehad....je zit nu in Galicia....heeeel errug mooi gebied. Ik had daar vorig jaar, schrik niet, 38-40 graden!! Maar mij hoorde je niet klagen...alles liever dan wat jij hebt moeten doorstaan! Maar goed dat ik goed tegen de warmte kon....was ook zwaar maar toch! Het gebied is zo mooi in deze tijd van het jaar.....ik lees door je verhaal heen dat ook jij geniet van de grüne wiese....haha en de koeien!!! Ik ben vorig jaar ook in Barbadelo neergestreken! Ja....en nu op naar de 100 km grens.....en dan ga je vleugels krijgen!! Jou man heeft de naam al....:) geniet ze nog deze laatste dagen en snuif alles op wat je daar tegen komt!!! Hele fijne wandeldagen nog......
    Gr. Riet

  • 23 Mei 2013 - 19:48

    Liese:

    Hoi Ans, wat heerlijk om zo te mogen wandelen in de mooie natuur! Het einde van je camino komt langzamerhand in zicht; geniet nog maar van de komende wandeldagen ... groetjes van Liese

  • 23 Mei 2013 - 20:39

    Joke En Cees Bakker:

    Hola Ans

    Wat heerlijk voor je, die 25 graden, na al die kou.Het gaat nu wel erg hard,de laatste 100km.
    En Engel al zo dicht bij je. Hier blijft het te koud, we raken er niet over uit gepraat, we zijn het allemaal spuugzat. Daarom Ans, omarm alles,het weer,de omgeving, en dat je goeie benen hebt. Geniet ,geniet!!
    Toch een warme groet van ons Joke en Cees

  • 23 Mei 2013 - 20:54

    Ans Mul:

    Hoi Anna,
    Dat is weer eens wat anders,en zeker op het pelgrims pad,zo te lezen begint je padje al aardig in te korten,je pootjes,zeg maar je hele lijf is in top vorm.
    En zeker nu het weer heerlijk is,dat is mooi meegenomen na die barre kou.
    Ik heb begrepen zo in de verhalen dat moppie onder weg is naar jou toe,wat zal dat een heerlijk moment zijn,om moppie te omhelzen geweldig Anna.
    Er zullen nog wel wat belevenissen op je pad komen,Anna ik blijf je volgen.
    Gr.Ans Mul

  • 23 Mei 2013 - 21:32

    Sandra:

    Ha die tante,

    Wat gaat het goed! Het einde is inzicht nog maar een paar dagen. Is ome Engel ook al in de buurt?
    Heel veel succes nog en geniet van het heerlijke weer! Het is hier echt koud! Winterjassen weer.
    Dikke kus Niggie

  • 23 Mei 2013 - 22:29

    Tineke:

    Hoi hoi wat gaat het snel, nog maar 100km. Voor je het weet ben je er, geniet er lekker van vooral van het weer. Zoals je al begrepen heb is het heir herfst getver! Ik ben er loof van, moet er niet aan denken om de 4 daagse te moeten lopen, maar dat duurt nog even. Groetjes en kus van manus en tineke. Ps moe gaat lekker, hoor!

  • 24 Mei 2013 - 08:51

    Marjan:

    Hoi Ans,
    Te laat voor je verjaardag: alsnog van harte gefeliciteerd! Dat is nog eens wat anders dan koffie met gebak op de Vriendschapslaan. Je verslagen geven een mooie indruk van je belevenissen. Wat zul je genieten van de prachtige natuur en ook dat het nu beter weer is!
    Gisteren op schoolreisje geweest, de koudste dag van de eeuw, ik had een winterjas en handschoenen aan. Je timing kon dus niet beter! liefs Marjan

  • 24 Mei 2013 - 10:04

    Wilma En Ralph:

    Hoi Ans,

    Dat mooie weer is wat we nodig hebben. Aan de andere kant van Spanje was het ook niet al te best. Maar hier nu ook volop zon. Heerlijk!!. Genieten nog steeds van je mooie en leuke verhalen. Ans, je bent er bijna en zoals wij lezen is het nog steeds voor 200% genieten. Dat dit zo blijft is zeker en wij hopen met mooi weer. We lezen je wel weer.
    Dikke kus
    Wilma

  • 24 Mei 2013 - 11:04

    Marijke:

    Hi Ans,
    Hier in Australië volgen we ook met veel plezier jouw wandelavontuur. We wensen je nog hele mooie ervaringen toe en ideale wandelwagentje. Groetjes aan Engel.
    Liefs Ben en Marijke

  • 24 Mei 2013 - 11:07

    Siem:

    Hoi Ans,

    Wat ga je goed zeg. Ik vin d je blog prachtig om te lezen. Er zit een schrijfster in je verborgen; reisverhalen door Ansaandewandel!!
    Het eind is in zich. Zal wel heel bijzonder zijn en emotioneel. We wensen je nog een hele mooie tijd daar.
    Hartelijke groet, Siem en Marga

  • 24 Mei 2013 - 12:17

    Bert Gorter:

    Beste Ans
    Je zult nu de km palen met de km'ers erop langzaam zien teruglopen. Je zult je realisteren dat het bijna voorbij is en dat Santiago in zicht is. Maar realiseer je ook dat dit pas het begin is van een nieuw tijdperk en dat de weg.....niet ophoudt. Jouw weg zal doorgaan.....

    Ben blij dat je optimaal geniet van de herbergen, het eten, de gesprekken etc. Ook ik genoot er iedere minuut van. Ik voel met je mee en bedenk dat mijn camino ook bijzonder was.

    Ik hoop voor je dat je een heeeeeeeeeel mooi weer houdt en ik blijf je volgen...

    Groet

    Bert

  • 24 Mei 2013 - 22:25

    Eugenie:

    Hi Ans,
    Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Tjee joh wat ga jij snel. Nu al het einde in zicht, misschien is er nog wel een extra ommetje te maken :).
    Petje af hoor zoals het gaat.

    Geniet van het vervolg.

    groetjes, Eugenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ans

Op deze foto loop ik op de 7 heuvelenweg tijdens de 4 daagse van Nijmegen.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 843
Totaal aantal bezoekers 62188

Voorgaande reizen:

27 April 2013 - 28 Mei 2013

De droom van de Camino 2013

Landen bezocht: