Het is aftellen..... - Reisverslag uit Melide, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu Het is aftellen..... - Reisverslag uit Melide, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu

Het is aftellen.....

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg ans

25 Mei 2013 | Spanje, Melide

Hallo, hier uit het eindelijk warme en zonnig Spanje!

Inmiddels ben ik in Melide aangekomen, een vernieuwde plaats waar niet echt heel veel cultuur is. Het is wel en prachtige omgeving, landelijk, pittig heuvelachtig toch wel.....veel groen en kleur en kom dan ook weer door veel piepkleine dorpjes. Echt niks te beleven, maar als er al iemand over straat loopt zegt met je wel heel vriendelijk gedag en een Buen Camino. En hier wordt nog hard gewerkt op het land. Bij veel huizen of per straat zie je een soort van graftombe op palen staan, dit zijn
Galicische Horreo´s, hier bewaard en droogt men groente, fruit en vlees, wij hebben vriezers enzenz maar hier gaat het nog op de pure wijze. En hoe uitbundiger de ´tombe' is des te rijker de familie. Ook in de barretjes hangen vaak hele prachtige hammen te drogen en op de bar staat er traditiegetrouw een die vers wordt gesneden, dan proef je werkelijk het verschil, echte smaak dan toch hoor.
Ook de kerkjes in de dorpen, hoe kan het bestaan, bijna allemaal open, al dan niet bemand, ook voor de stempels. En natuurlijk elke dag wel een kaarsje, vaak elektrisch, en al je er een euro in gooit heb je gelijk een hele rij, BINGO!!!!
Het is een raar idee, maar de laatste wandeldagen voor Santiago zitten er aan te komen en met Engel heb ik afgesproken, dinsdagmorgen rond 10.30 voor bij de kathedraal. Om 12.00 is er een mis en deze keer, zegt men, met het grote wierookvat, dat willen we wel graag live beleven , het is niet zo vaak meer met alle toeters en bellen, maar goed you tube staat er vol mee, maar het echt meemaken is toch de kers op de taart.
Als het weer meewerkt gaan we daarna samen aan de wandel naar Finesterre.
Engel heeft al heea gezien van de camino dus die wil ook zijn wandelschoenen aan. Ook leuk om samen dat laatste stuk te lopen, voor Engel om de sfeer en geur van de Albergue te beleven en ook een pelgrimsmenu te nemen, overigens zijn die vaak heel prima hoor, voor 7/8/9 euro 3 gangen en wijn of bier, brood en water incl, soms zit je gewoon aan linnen!

Al met al, het is nu heerlijk weer, veel leuke ontmoetingen en vandaag ook weer. Kom ik aan in de Herbergh, net een paar dagen open na de verbouwing, een klusjesman kan er nog weken bezig zijn en dan zo´n moedertje met een baby van 20 dagen, die zullen het druk hebben.
\Wat ook zo leuk is , sommige wandelaars ben ik na een paar dagen kwijt geraakt en regelmatig duiken die ook zo maar weer op, leuk om dan een praatje te maken en hoe zij het hebben ervaren.

Met de voetjes en benen gaat het nog steeds heel goed, al merk ik wel aan me lijf dat de gang er niet zo meer in zit, elke dag een ander bed en vroeg opstaan en heerlijk aan de wandel, dat vraagt wat van je, maar elke dag zorg ik voor goed voor mezelf met lekker eten en drinken!!!!

Ik zie dat er een vijf in de klok zit, ga sluiten en een Vino tinto drinken op het heerlijk zonnige terrasje

Voor alle lezers een fijn weekend en hasta luego, dikke zoen Ans.

• 25 Mei 2013 - 17:33

Ina En Cees:

De laatste loodjes Ans, maar wat een ervaring hè? Engel zit je op de hielen. fijn als jullie weer verenigd zijn. Hij is ook behoorlijk onder de indruk van de tocht. Voor het weer hoef je niet terug te komen, maar we zijn natuurlijk wel benieuwd naar je verhalen.
    Liefs Ina en Cees

• 25 Mei 2013 - 17:46

Andre Schaap :

Ik hoop dat ook de laatste lootjes goed gaan . Geniet van je verhalen . Ben zelfs weer begon aan het boek de Pelgrimstocht van Paulo Coelho . groeten xx andre

• 25 Mei 2013 - 17:53

Marianne:

Ha die Ans, je bent nog steeds flink mans, je lijf en leden houden zich super zo te lezen en ja, dat je wel wàt ga voelen dat is gewoon logisch! Maar wat ga je goed zeg en wat leuk om dat aldoor weer van je te lezen. Nog bedankt voor je kaart hè, heb nog een rosétje op je gedronken hoor. Wat bijzonder dat je volgende week dan Engel weer tref en dan samen nog een stuk oploopt en dan lekker terug met de kip!
    Ans, hasta la pasta en plezier! x Marianne

• 25 Mei 2013 - 18:17

Joost:

Hoi Ans,
    Gelukkig heb je daar goed weer. Hier is het herfst. Koud en nat. Goed om te lezen dat de beentjes nog goed zijn. Ik had eigenlijk niet anders verwacht na al die trainingsuurtjes die je hier hebt gelopen. Nog een weekje lopen? Of nog langer. We lezen het wel . Doe de groeten aan Engel van jullie buurtjes.
    Joost en Ineke

• 25 Mei 2013 - 18:43

Riet Elbers:

Jaaaaa.....die Ans....het is je goed afgegaan....zo ging het bij mij ook maar idd...die laatste dagen....kleine pijntjes komen nu opzetten....dât geeft ook nix...wat dacht je wat? Na bijná 800 km!!! Màg het?? Maar héél fijn voor je dât het zo lekker is gegaan...zo heb je optimaal kunnen genieten zóndér al tévéél klachten....dât scheelt un slok op de borrel!! Tuurlijk màg je lijf wat moe zijn en soms denken....sodejuu...wanneer is de rust wedergekeert?? Laat het maar lekker doorsmeren Ans....en de laatste 2 - 3 daagjes lekker op je sloffen naar je einddoel....Santiago...missie volbracht!!!!
    Gr. Riet

• 25 Mei 2013 - 19:18

Wil:

Hallo Zus,

Wat gaat de tijd snel. Je bent alweer 5 weken op pad. Fijn dat het eindelijk mooi weer is. Het is hier bere koud .Ik wens je nog veel wandelplezier bij de laatste loodjes. Steek dinsdag maar een kaarsje op en geniet er van.

Groetjes aan Engel en een dikke kus, Wil

Hier gaat alles zijn gangetje.

• 25 Mei 2013 - 19:51

Toos:

Hallo Ans
    Geweldig hoor je kan ook een dag rust nemen?
    Of ben je dan uit je ritme?
    Wat lekker dat weer en zo hoort het ook alleen bij ons is het klote.
    Ik ga zo naar de visjes verjaardag.
    Nog even de laatste km
    Groetjes ook aan Engel
    Toos

• 25 Mei 2013 - 20:27

Carla Coevert:

Geweldig Ans, nog even volhouden en dan ben je na ruim 800 km in de heilige stad. De laatste loodjes wegen het zwaarst dus nog effe doorzetten. Jij bent als alles goed gaat dinsdag in Santiago en ik ga dinsdag van start met mijn tocht.

Groetjes en hou je goed!
    Carla Coevert

• 25 Mei 2013 - 22:42

Marian Peter:

Hoi Ans
    Ja de laatste lootjes wegen het zwaarst ,maar wat wil je ook met een tas vol
    geweldige indrukken die je mee neemt, we zullen het allemaal wel horen
    alhoewel we al veel met je mee beleven met je mooie reisverslagen
    Nog even en dan het laatste stuk samen op pad goed hoor .
    het word zeker nog genieten .
    Groetjes de buurtjes van boven
    Peter en Marian.

• 25 Mei 2013 - 22:47

Agnes En Jan:

Hoi Ans
    Allereerst hartelijk bedankt voor je kaart, alltijd leuk om post te ontvangen met je verjaardag. Wij lezen dat het nog steeds goed met je gaat, nou heerlijk hoor, wij vinden je een kanjer , nu nog de laatste loodjes maar dat zal jouw zeker lukken . Veel liefs uit regenachtig beverwijk

• 26 Mei 2013 - 00:16

Alie En Pieter:

Ans wij zijn supertrots op jou. Nog even en dan is jou Engel weerbij je succes de laatste kilometers!

• 26 Mei 2013 - 09:54

René Stam:

Hoi Ans,
    Ik ben trots op je dat je het in zo'n korte tijd hebt gelopen.
    Nog effe en je Engel zit weer op je schouder.
    Samen lekker wandelen naar Finisterre.
    Wel je kleren verbranden he....
    En dan zonder kleren de zee in en de hergeboorte is gebeurd.
    Ik ben nu bij de chocoladestad Astorga.
    Gisteren in de mooiste herberg tot nu toe geslapen in Villares de Orbigo.
    Nog nooit zo schoon gezien en heerlijk diner en ontbijt voor €15,50.
    Ongelofelijk.
    Groetjes en veel plezier.
    Rene
    Xx

• 26 Mei 2013 - 11:55

Lia Meester:

Hoi Ans.
    Wat weer geweldig om het te lezen en wat geniet je er van.
    Leuk dat Engel er straks is wat een ontmoeting traantjes?
    Heel veel succes verder.
    Dikke zoen voor allebij.
    Lia

• 26 Mei 2013 - 15:12

Anja :

He Ans,
    Een week jou niet gevolgd omdat we in de zon zaten. En in die week is er heel wat gebeurd met jou en Engel ook trouwens. Gelukkig geniet je nog met volle teugen. Nog hele fijne wandeldagen. Geniet er van. Ook voor Engel.
    Groetjes Marcel en Anja

• 26 Mei 2013 - 18:21

Jan En Wilma:

Hoi Ans,

Goeie laatste dagen gewenst.
    Wij zitten nu in de Picos de Europa, ook een geweldig gebied om te wandelen.
    Gaan over een paar dagen verder naar het westen. Nemen misschien nog wel contact met je op.

Groeten Jan en Wilma

• 26 Mei 2013 - 20:32

Henk:

Hallo Ans.
    En dan ineens is het eind in zicht.Ik vind het een geweldige prestatie.
    En die laatste dagen kom je ook wel door.
    Ik en vele met mij zullen je berichten missen.
    Super dat het zo goed is gegaan,geniet nog van de laatste kilometers.
    Henk

• 26 Mei 2013 - 20:35

Joze:

Hey Ans,

Wat heerlijk om je verhalen te lezen, nog effe en Engel is weer bij je!!!

Dikke xxx van co jeanine en joze

• 26 Mei 2013 - 20:55

Ton En Vrony Loos:

Hoi Ans
    De laatste loodjes komen er aan, wat een ervaring en zo met de kathadraal bijna in zicht, moet er heel wat door je heen gaan, al die aardige en bijzondere mensen die je hebt ontmoet, alles bij elkaar een ervaring, die je de rest van je leven niet meer zult vergeten .
    Geniet van de laatste dagen samen met Engel en bedankt voor de leuke stukjes die je hebt geschreven, we hebben er van genoten.
    groeten Ton en Vrony

• 26 Mei 2013 - 21:11

Joke En Cees Bakker:

Hola Ans

Kom net terug van de Marikenloop, dus effe Nijmegen geproefd. Voor je het weet lopen we daar straks weer en wat zal je ons dan veel te vertellen hebben over de Camino.het gaat nu opschieten hè. Dinsdag je grote dag!! Santigo en jou Engel zien. Wat een emotie zal dat zijn.
    Prachtig! Geniet lekker door. Liefs van ons Joke en Cees

• 26 Mei 2013 - 22:39

Gerda:

hoi Ans nog even en dan ben je in santiago, knap hoor van je,en we hebben van je verhalen genoten.
    wat een ervaring dat draag je voor altijd mee
    nu nog de laatste loodjes die zijn zwaar maar gezellig dat je engel bij je hebt
    liefs gerda en fam

• 29 Mei 2013 - 21:02

Bert Gorter:

Beste Ans,
    De laatste etappes en je moet er wellicht nog niet teveel aan denken, maar dan is deze camino weer voorbij. Helaas heb ik een slechte boodschap voor je.... Je hebt het camino virus te pakken. Dat lees ik uit de verslagen. Bewondering voor je doorzettingsvermogen en het feit dat je optimaal ervan geniet. Komt mede ook door de zeer goede voorbereiding. Petje af... Verder nog even deze laatste dagen genieten van het iets vlakkere gedeelte en het laatste stukje de heuvels voor Santiago. Ik weet niet of je de autoweg nog moet oversteken, maar oppassen dan. Wellicht is die brug erover nu wel klaar. Ik vermoed van wel. Verder kom je ook nog langs het vliegveld.... Dan ben je er bijna....
    Geniet van de Kathedraal in Santiago. Met name de ceremonie vond ik zeer indrukwekkend. Een hele volle kerk met ceremonie. Ik kreeg kippevel op mijn armen. Dat heb ik niet zo snel, maar daar wel.
    Ook het plein voor de Kathedraal met de aankomst van alle pelgrims daar is iets om nooit te vergeten. Haal je credential en vergeet ook niet even langs het Holland huis te gaan in de buurt. Even NL kletsen in de huiskamer en verhalen uitwisselen. Kortom geniet nog optimaal even van deze dag(en) en wellicht tot spoedig ziens.

Bert