Leuven of Laven? - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu Leuven of Laven? - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van ans zonneveld - WaarBenJij.nu

Leuven of Laven?

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg ans

27 Mei 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Het is nu maandagmiddag 27 mei, alweer twee dagen na Melide, waar ik het laatste stukje schreef.
Loop ik daar weg bij de computer, ga ik op terras zitten, spreekt een dame mij aan, uit Leuven.................., dat is handig, geen kromme zinnen in moeilijke talen. Het was een heel aardige maar ook interessante vrouw, gestudeerd en doet nu boeken vertalen, voornamelijk Spaans. Dat leverde een heel leuk terrasuurtje en later ook dineravond op. Wat een enige vrouw, een beetje Grande Dame!
Hoe het zij te werk gaat voor vertalingen, zij bezoekt het gebied of land waar het zich afspeelt, daardoor kan zij zich beter inleven en kan er meer leven in het boek gebracht worden. Daar kon zij wel een hele Camino over vertellen, maar toch ook heel belangstellend wat voor ´carrière en familie´ ik heb, nou dat heb ik! Vol trots vertel ik wat ik doe!
We bleven ook samen eten in het hotel waar zij verbleef, zij gaat dus echt niet in de Albergue slapen. Daar troffen we nog 4 Belgen, die op luxe wijze de Camino wandelen, in delen dan, per taxi naar een startplaats en als zij het zat zijn, weer per taxi terug naar het dan desbetreffende hotel. Zij zaten dan ook in kekke jurkjes en met galante schoentjes aan tafel met ook charmant geföhnde haren. Het was een aangename avond en zij zouden allen uit ´Laven´ kunnen komen.

De zondag had ik een lange etappe voor de boeg en het ging als een speer, koel maar droog wandelweer en een vol groene etappe, maar doordat het op het einde van de Camino loopt, is het druk, dus ja, een overnachtingsplaats kan lastig zijn, ik ga niet reserveren,
dat is zo ´not done´!!!
Ik wilde in Santa Irene stoppen, 1 herberg en 1 pension, bij de laatste loop ik als eerste langs, met nog een aantal wandelaars die hetzelfde denken, de deur gaat open, NO, Completo!!!
Ik kijk haar aan en zeg, 1 persoon dan???
Ze pakt mijn hand en ik mag naar binnen, wat een bofferd was ik. In een pension, is ietsjes duurder maar dan heb je ook een gewoon bed, lakens dekens en HANDDOEKEN!!!!!Die Xenos dweiltjes vervelen ook .....Later met een aantal van de gasten gezellig bij de knapperende haardkachel gezeten, dat is wel erg luxe hoor.
En ook met diner, aan tafel heel ingewikkeld met Fransen, Italianen, Kroaten en ik, maar goed, wat de een niet weet, weet een ander weer. Iedereen wordt heel handig in zijn talen en gebaren. Het was een heerlijk verblijf.
Vandaag, na een heerlijk ontbijt, een kleine etappe, je merkt aan de wandelaars, de meesten gaan nu door, dat iedereen een beetje nerveuzig wandelt, er wordt meer aan en in de tas gerommeld, het is ook zo dubbel, je wilt naar het einde maar eigenlijk ook niet. Ik kijk er naar uit hoor, morgen, als ik Engel dan weer zie na 4 1/2 week..... dat is lang, maar als caminoganger heb je wel heel veel indrukken dat je voor heimwee geen tijd en plaats in je hoofd hebt. Sommige wandelaars zie je nog net voor de streep een keer, anderen zie je gewoon nooit weer of op zo´n toeval moment!
Het weer is heerlijk, en wat ik al eerder schreef, maar niet vaak genoeg kan zeggen, het ziet er zo prachtig uit, glooiende hellingen, bloeiende bomen, schattige en schilderachtige dorpjes, regelmatig sta ik even stil en om dan om me heen kijken en zeg dan, BOFKONT!!!

Op naar Santiago, dikke zoen Ans.


  • 27 Mei 2013 - 17:24

    René Stam:

    Wat heb je weer geluk bofkont, met je overnachting.
    Ik had ook een keer geluk, kon ik als enige ng in een kamertje met 6 franse dames worden toegevoegd op zo´n opklapbedje. Nou ik heb het geweten, een slapeloze nacht, maar niet door enige opwinding, maar vanwege het feit dat er 4 van de 6 snurkten.
    Wat dat aangaat heb jij wel altijd mazzel hoor...
    Groetjes en veel liefs.
    René
    XXX

  • 27 Mei 2013 - 18:00

    ToosZwagerman Bakker:

    Hallo Ans en Engel
    Het is zo leuk om je verhalen te lezen en dat het goed gaat.
    Een paar dagen terug was er een programma van de eo van jullie tocht en de aankomst.
    Toen dacht ik daar heeft Ans ook gelopen.
    Veel plezier saampjes
    Gr. Toos

  • 27 Mei 2013 - 19:04

    Joke En Cees:

    Hoi Ans

    Wat weer een leuke ervaring heb je op gedaan met de Grand Lady, enig om zulke mensen te ontmoeten.Nou en dan is het morgen zover.............! Wat zullen we je leuke mails missen
    Maak er een mooie dag van morgen, samen met Engel. Dikke kus Joke en Cees

  • 27 Mei 2013 - 19:36

    Anneke Coevert:

    Hoi Ans en engel,
    Veel plezier op jullie laatste stukje samen. Geniet er van! Groetjes, Dirk en anneke

  • 27 Mei 2013 - 19:55

    Klaas:

    hoi zussie jeetje wat een belevenis en wat gaat het snel allemaal .geniet nog lekker kus van ons klaas en yol

  • 27 Mei 2013 - 19:55

    Margré Schaap:

    Hallo Ans. nog van harte met je verjaardag,
    tevens een bijzondere dag lijkt me.
    Nog één nachtje slapen en dan is daar de kathedraal, Engel en het gevoel van: yes, I did it,
    Nog hele fijne dagen samen, en de laatste wandeldagen , . gr. Hans en Margré

  • 27 Mei 2013 - 20:11

    Joost:

    Hoi Ans
    De laatste loodjes? Of moet je nog een paar dagen. En daarna nog even genieten met z'n tweeën in de caravan. Het weer wordt hier iets beter en gaat eindelijk op de lente lijken. Blij dat je nog als een speer gaat. Hou dat nog maar even vol. Wandel ze. verder en doe Engel de groeten.
    Joost

  • 27 Mei 2013 - 20:35

    Tineke:

    Hoi ans en bijna engel,
    Wat gaat het super allemaal, goed hoor! En wat een belevenissen, mooie verhalen allemaal. Manus heeft gisteren de dubbele lus hard gelopen en zijn record verbeterd, die gaat ook maar door.
    Geniet van je laatste wandeldagen en wij kijken weer uit naar je volgend verhaal. Kus manus en tineke

  • 27 Mei 2013 - 21:41

    Wilma:

    Buenos noches Ans,

    We lezen dat het allemaal nog naar het zin gaat. Nog een nachtje. Het zal best emotioneel worden morgen. Afscheid nemen en Engel weer in je armen sluiten. Meid, geniet en wees heel trots met wat je gedaan hebt. Wij zijn trots op z'n vriendin. Hier in Alfaz weten ze ook al dat je de camino bijna hebt volbracht. We vertellen onze groep ook over de belevenissen. Wij denken morgen aan je daar bij die kathedraal. Engel de groetjes en nog veel mooie momenten.
    liefs ralph en Wilma.

  • 27 Mei 2013 - 21:47

    Joke :

    Jezus Ans, wat een vehaal . Zo op de maandag. Mooi om te lezen dat je als een speer gaat. Totaal geen manco's gehad?? Sterke hoefjes...? En karakter vezelf. Leuk dat je je eigen engeltje gaat wederzien. MHUUHHH. Heel veel plezier op het trappelend. Slurp alles op tot de laatste ervaring. Genietenwij hier nog heel even van jou verhalen vrouw. Dank.
    Dikke kus pe en jook

  • 27 Mei 2013 - 21:51

    Ans Mul:

    Hallo Ans,
    Das was weer een dag met een gouden randje,camino ganger,nog een nachtje,dan zie je moppie weer,de kathedraal,het wierook vat zal je bewonderen,wat een voldaan gevoel zal je daar bij hebben,geweldig hoor!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ans geniet weer van die mooie dag morgen,want daar ben ik van overtuigt.
    Groetjes Ans Mul.

  • 27 Mei 2013 - 22:37

    Anny:

    Hoi Ans. Bofkont ben je zeker met al je belevenissen en dan nu je laatste dag en Engel weerzien. Wat leuk je verhalen te lezen Ans en wens je nog een goeie laatste dag toe. Hopelijk zie je ook het grote wierookvat. Nog een fijne terug reis en we zien elkaar binnenkort. Wat is de tijd gevlogen, had jij dat ook? Liefs en tot kijk. Anny

  • 27 Mei 2013 - 22:55

    Petra:

    Hallo Ans en Engel

    Zo wat een mooie verhalen en je maakt wel hele mooie dingen mee zeg !We genieten van je prachtige verhalen en belevenissen. Nog even en dan heb je het toch maar volbracht die mooie en indrukkwekkende tocht!!
    En dan zie je eindelijk Engel weer. Wij wensen jullie nog heel veel plezier en geniet
    samen nog maar van een mooie vakantie.
    Groetjes Kors en Petra

  • 27 Mei 2013 - 23:11

    Christa:

    Hoi Ans, wat gaat de tijd snel voorbij. Al 4,5week op pad en dan morgen Engel weer zien! Dat zal ook wel heel emotioneel zijn. Wat maak je veel mee! Ik geniet van je verhalen en leef met je mee. Het is echt een topprestatie en bewonder je heel erg dat je zo'n avontur bent aangegaan. Doe Engel de groetjes en nu nog de laatste loodjes. Geniet er van!

  • 27 Mei 2013 - 23:32

    Irene:

    Je bent een stoer wijf! Zo'n tocht uitlopen zonder mankementen, daar kan je voor altijd trots op zijn! Geniet nog tot het laatste moment, tot gauw!

  • 28 Mei 2013 - 17:01

    Gerda:

    hoi Ans wat prachtig weer om je verhalen te lezen vooral je ontmoeting met de grand/lady leuk hoor.
    nog even en je kunt Engel weer in je armen sluiten en dan nog heerlijk samen op vakantie en de terugtocht naar huis.
    ik kijk al uit naar al je verhalen en foto`s.
    tot gauw en geniet nog van je vakantie liefs Gerda en fam karsten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ans

Op deze foto loop ik op de 7 heuvelenweg tijdens de 4 daagse van Nijmegen.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 62183

Voorgaande reizen:

27 April 2013 - 28 Mei 2013

De droom van de Camino 2013

Landen bezocht: